کتاب " نقش عمان در گسترش اسلام و تمدن اسلامی در شرق آفریقا" تالیف آقای دکتر صالح محروس محمد در کشور امارات متحده عربی به چاپ رسید.

چاپ کتاب با عنوان  "نقش عمان در گسترش اسلام و تمدن اسلامی در شرق آفریقا"

کتاب " نقش عمان در گسترش اسلام و تمدن اسلامی در شرق آفریقا" تالیف آقای دکتر صالح محروس محمد در کشور امارات متحده عربی به چاپ رسید.

این کتاب در چهار فصل 1- تلاش های تاریخی عمان برای گسترش اسلام در شرق آفریقا 2- تلاش بازرگانان و دانشمندان عمانی برای گسترش اسلام در شرق اسیا 3- چالش های پیش روی مسلمانان شرق آفریقا در تاریخ معاصر 4- تاثیرات تمدن اسلامی عمانی بر شرق آفریقا به چاپ رسیده است. دکتر محروس محمد طی مصاحبه ای اظهار داشت، تلاش های موفقیت آمیز عمانی ها در گسترش اسلام در کشورهای زنگبار، تانزانیا، موباسا، کنیا، اوگاندا، بورونه ای، سومالی، کومور، کونگو و ماداگاسکار در درجه اول مرهون شخصیت و اخلاق والای است که عمانیان را از دیگران متمایز می نماید. عمانی ها  از دیر باز دارای ویژگی هایی همچون خوش اخلاقی، مدارا ، بردباری، تواضع و میل به موفقیت و همچین دارای روحیه تاثیر گذاری بوده اند. شخصیت عمانی شگفت انگیزترین الگوی تساهل را که یکی از آموزه های دین اسلام است را به نمایش می گذارد. نویسنده همچنین در فصل اول نقش تاریخی خاندان الیعاربه را در بیرون راندن پرتغالی ها از شرق آفریقا توضیح داده است. مؤلف در فصل دوم نمونه هایی از تلاش تجار و علمای عمانی را در گسترش اسلام، همانند بازرگانان حمد المرجبی و ابراهیم العامری، عالمانی چون عبدالله بن صالح فارسی، علی بن محسن الفارسی ذکر کرده است. در فصل سوم به تبیین چالش های پیش روی مسلمانان شرق آفریقا پرداخته و در فصل چهارم به مظاهر تمدنی عمان برخاسته از آموزه های دین اسلام در زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی اشاره کرده است.

کد خبر 19505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =